15 Kasım 2015 Pazar

Jquery ile Sayaç Yapma

Ben çalışmalarımda genelde client side için jquery kullanıyorum. Bu teknolojiyi kullanırken de eğleniyorum açıkçası. O yüzden de bugün eğlenceli bir çalışma oluşturmak istedim. Jquery ve Html kullanarak bir sayaç yapalım ve buna daha sonra özellikler katalım.
İlk olarak eğer mevcutda jquery kütüphanesine sahip değilseniz bu linkten jquery kütüphanesini indirin. Uygulamamızda lazım olacak.

Bir metin belgesi (.txt uzantılı) açın ve uzantısını .html olarak değiştirin. Bu işlemi kodları yazdıktan sonra farklı kaydet işlemi yaparken de yapabilirsiniz. 

Ben kolay ulaşabileyim diye html dosyam ile js uzantılı jquery kütüphanemi aynı klasöre koyuyorum.

Kodlarımı yazarken ben notepad++ editorünü kullanıyorum. Dilini HTML seçerseniz size intellisense sağlıyor. Onu da bu linkten indirebilirsiniz. 

Artık kodlara geçelim.

jquery sayaç
Kodumuz oldukça sağde. Bir html sayfası oluşturduk. İçine bir adet text inputu yerleştirdik ve değerini 0 verdik. Daha sonra Jquery ile bir fonksiyon oluşturduk. Bu fonksiyon inputun değerini alıyor bir arttırıyor ve tekrar input'un içine set ediyor. Bunu da setTimeout metodu ile saniyede bir tekrarlayacak şekilde oluşturduk. İşlem oldukça basit.

Sayacımız artık hazır. Daha sonra bu sayaç uygulaması üzerinden daha farklı uygulamalar ve işlemler gerçekleştireceğiz. Şimdilik görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder